Momenteel gesloten

FAQ

BOEKEN

Hoe kan ik mijn reis boeken?

  • Online via website: www.snowtravel.be
  • Via E-Mail: info@snowtravel.be
  • Telefonisch: +32 (0)11 23 53 33
  • Op kantoor tijdens de kantooruren

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reisbevestiging?

Na uw boeking ontvangt u de reisbevestiging en bestelbon via e-mail.

Wanneer is mijn boeking definitief?

De boeking is definitief na de betaling van het voorschot of de volledige reissom (bij boeking binnen de 6 weken voor vertrek) en de ondertekening en het terugsturen van de bestelbon aan Snowtravel (binnen een termijn van 7 dagen na ontvangst van de reisbevestiging).

Kan ik wijzigingen doorvoeren aan mijn dossier?

Het is altijd mogelijk om wijzigingen door te voeren aan uw dossier. Een wijziging is kosteloos tot 7 dagen na ontvangst van de reisbevestiging. Na 7 dagen worden er dossierkosten aangerekend.

Kan ik boeken voor iemand anders?

Er kan steeds geboekt worden voor een andere persoon. Voor elke persoon wonende op een ander adres wordt er een apart dossier aangemaakt.

Kan ik online een offerte aanvragen?

U kan steeds online een offerte aanvragen via de filter van de website.

Wanneer ontvang ik de reisdocumenten voor het vertrek?

De reisdocumenten worden u 21 dagen voor het vertrek via e-mail toegestuurd.

Mogen minderjarigen alleen reizen met Snowtravel?

Minderjarigen in het bezit van de nodige documenten mogen zonder ouders reizen met Snowtravel.

BETALING

Op welke manier kan ik betalen?

  • Per overschrijving met vermelding van gestructureerde mededeling. Dit is kosteloos.
  • Online elektronisch betalen via Creditcard. U ontvangt dan samen met uw reisbevestiging een link om online met bankkaart te betalen. 
  • De extra kosten (netto) die voortvloeien door gebruik van een elektronische betaling via Creditcard worden integraal doorgerekend en zullen apart vermeld worden op de afrekening. Voor Visa en Mastercard: + €0.32 + 0.50% + €0.40 + 0.475%. Zakelijke kaarten of kaarten buiten de EU zijn niet mogelijk.
Er kan niet elektronisch betaald worden op kantoor.

Wanneer en wat moet er betaald worden?

Het voorschot +/- 30% van de totale reissom + verzekering moet 5 werkdagen na ontvangst van de bestelbon op de rekening van Snowtravel ontvangen zijn. De juiste datum wordt bepaald door de datum op de reisbevestiging.
Het saldo moet uiterlijk 40 dagen vóór de afreis op de rekening van Snowtravel ontvangen zijn.
Bij boeking binnen de 6 weken voor het vertrek is onmiddellijk de volledige reissom te betalen + verzekering.

Welke mededeling moet ik vermelden bij mijn betaling?

Bij de overschrijving moet de gestructureerde mededeling vermeld worden.

Als ik niet betaald heb, wordt mijn reis dan automatisch geannuleerd?

De reis wordt automatisch geannuleerd wanneer de reiziger nalaat zijn voorschot of reissom te betalen of de ondertekende bestelbon niet in het bezit is van Snowtravel binnen de gevraagde termijn.

BUS

Wat zijn de aankomsturen van de bus bij thuiskomst?

De terugkeer van de bussen op de parking van de verzamelplaats is gepland tussen 5 u. en 8 u. ‘s morgens, naargelang de drukte van het verkeer en de weersomstandigheden. De respectievelijke autocars rijden vervolgens verder naar de oorspronkelijke opstapplaats(en).

Hoeveel bagage is toegestaan op de bus?

1 koffer, 1 handbagage, 1 paar ski’s of snowboard, 1 schoenenzak.
De laadcapaciteit van onze bussen is gelimiteerd. Wij zullen er dan ook streng op toezien dat niemand de toegelaten bagage overschrijdt. Kinderwagens, sleetjes en andere "extra" bagage worden als allerlaatste ingeladen en ZULLEN GEWEIGERD WORDEN bij onvoldoende laadruimte.

Moet de bagage voorzien zijn van een label met de persoonlijke gegevens?

Alle bagage moet door de klant voorzien worden van een label met de persoonlijke gegevens.

Mag er gerookt worden op de bus?

Roken en elektronisch roken zijn verboden op de bus.

Zijn huisdieren toegelaten op de bus?

Huisdieren zijn niet toegelaten op de bus.

Zijn de zitplaatsen in de bus toegewezen?

Zitplaatsen in de bus worden toegewezen en kunnen niet gekozen worden. U kan bij reservatie wel een voorkeurplaats doorgeven.

Hoe groot zijn de bedden in Dream Class?

Enkelbedden hebben een afmeting van 80/197cm, dubbelbedden 140/197cm.

Zijn er dekens en hoofdkussens aanwezig op de bus?

Bij het reizen met een Dream Class bus zijn dekens en hoofdkussens voorzien. Bij het reizen met een Sleep Class bus enkel hoofdkussens.

Kan ik drank kopen op de bus?

Gekoelde dranken worden te koop aangeboden op de bus.

Is er een toilet op de bus?

Elke bus heeft een toilet en een handwastafeltje.

Wat moet ik doen bij beschadiging of verlies van bagage bij de reis met de autocar?

Bij beschadiging of verlies van bagage moet de reiziger onmiddellijk een aangifte invullen en overhandigen aan de reisleider. Zonder dit document is het onmogelijk om een schadegeval in te dienen. Deze aangifte kan enkel ter plaatse bij het bekomen van de bagage. Eenmaal de autocar is vertrokken is er geen mogelijkheid meer om een schade in te dienen.

Wat zijn de regels voor het reizen met bus in Corona tijd?

Snowtravel stelt alles in het werk om haar klanten de mogelijkheid te bieden om op verantwoorde wijze en in veilige omstandigheden te reizen. Klik hier voor de opgelegde maatregelen, deze maatregelen kunnen elk moment wijzigen afhankelijk van de regels en adviezen van bevoegde instanties. Snowtravel volgt de adviezen voortdurend op op en past indien nodig de maatregelen aan.
 

AUTO

Krijg ik een routebeschrijving als ik met eigen vervoer reis?

De reisdocumenten met routebeschrijving worden u 21 dagen voor het vertrek via e-mail toegestuurd.

ANNULERING

Wanneer kan ik mijn reis annuleren?

U kan uw reis steeds annuleren conform de bijzondere reisvoorwaarden van Snowtravel en de daaraan verbonden annuleringskosten.

Hoe kan ik mijn reis annuleren?

Elke annulering moet onmiddellijk schriftelijk aan Snowtravel worden gemeld. De juiste datum van annulering wordt bepaald door de datum van ontvangst van de schriftelijke annulering.

Kan ik iemand anders in mijn plaats laten meegaan op reis?

Uw reisdossier kan steeds worden overgenomen door een andere persoon. Hiervoor worden dossierkosten aangerekend. Bovendien wordt de reisovereenkomst aangepast aan de nieuwe gegevens van de overnemende klant. De eventuele kosten die daaruit voortvloeien zijn ten koste van de klant.

Kan ik mijn skipas recupereren bij annulering?

U kan uw skipas recupereren indien u 7 dagen voor het vertrek de annulering schriftelijk meldt aan Snowtravel. De skipas wordt vooraf besteld, na 7 dagen voor vertrek is er geen garantie dat u de skipas nog kan recupereren.

GROEPSKORTING

We zijn een groep en wensen een reis in het programma te boeken en wensen een groepskorting, is dit mogelijk?

Ja, dit is mogelijk mits er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt.

Wanneer wordt er gesproken van een groep?

Een groep heeft een minimum van 20 deelnemers. Kinderen en/of volwassenen vanaf 4 jaar tot 99 jaar, dit kunnen een aantal families zijn die elkaar kennen en zich samenvoegen of individuelen die zich samenvoegen als een groep.
 
  • De boeking dient door 1 hoofdboeker te gebeuren. Deze persoon geldt als enige aanspreekpunt voor de hele groep.
  • De boeking  bestaat uit 1 reisbevestiging + bestelbon op naam van de hoofdboeker, individuele rekeningen of facturatie zijn niet mogelijk.
  • De betaling dient te gebeuren vanuit 1 rekening door de hoofdboeker. 
 
Alle leden die deel uitmaken van deze groep boeken een identieke reis :
             Datum (heen-en terugreis)
             Bestemming
             Hotel
             Kamertype
             Vervoer
             Alle opties zoals skipas, extra ontbijt, extra avondeten..
             Verzekering: enkel individuele polissen mogelijk (geen familiepolis)
 
Volgens de bovenstaande voorwaarden kan er een voorstel/offerte worden opgemaakt.
Alle deelnemers krijgen eenzelfde groepstarief aangeboden. (Naargelang de periode, bestemming kan dit op basis zijn van leeftijd, kamerbezetting, en samenstelling).
De aangeboden prijs is enkel geldig bij een reservatie zoals identiek vermeld op de offerte. (Bij een eventuele afwijking, minder deelnemers, wijziging skipas etc.. vervalt de offerte of zal de offerte aangepast worden naargelang de vraag).
 
Betalingsvoorwaarden idem zoals beschreven in de algemene ( artikel 6) en bijzondere voorwaarden (artikel 4).
Algemene annulatievoorwaarden idem zoals beschreven in de algemene in artikel 7 van de bijzondere voorwaarden.

Uitzondering op annulatievoorwaarden bij een groepskorting :  Bij een opzegging door derden omwille van een bijzonder voorval zullen de dossierkosten beperkt zijn tot 200 euro (excl. btw) voor het volledige dossier tot in tegenstelling wat wordt vermeld in de algemene en bijzondere voorwaarden (artikel 8- 8.5).