FAQ

BOEKEN

Hoe kan ik mijn reis boeken?

  • Online via website: www.snowtravel.be
  • Via E-Mail: info@snowtravel.be
  • Telefonisch: +32 (0)11 23 53 33
  • Op kantoor tijdens de kantooruren

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reisbevestiging?

Na uw boeking ontvangt u de reisbevestiging en bestelbon via e-mail.

Wanneer is mijn boeking definitief?

De boeking is definitief na de betaling van het voorschot of de volledige reissom (bij boeking binnen de 6 weken voor vertrek) en de ondertekening en het terugsturen van de bestelbon aan Snowtravel (binnen een termijn van 7 dagen na ontvangst van de reisbevestiging).

Kan ik wijzigingen doorvoeren aan mijn dossier?

Het is altijd mogelijk om wijzigingen door te voeren aan uw dossier. Een wijziging is kosteloos tot 7 dagen na ontvangst van de reisbevestiging. Na 7 dagen worden er dossierkosten aangerekend.

Kan ik boeken voor iemand anders?

Er kan steeds geboekt worden voor een andere persoon. Voor elke persoon wonende op een ander adres wordt er een apart dossier aangemaakt.

Kan ik online een offerte aanvragen?

U kan steeds online een offerte aanvragen via de filter van de website.

Wanneer ontvang ik de reisdocumenten voor het vertrek?

De reisdocumenten worden u 21 dagen voor het vertrek via e-mail toegestuurd.

Mogen minderjarigen alleen reizen met Snowtravel?

Minderjarigen in het bezit van de nodige documenten mogen zonder ouders reizen met Snowtravel.

BETALING

Op welke manier kan ik betalen?

  • Per overschrijving met vermelding van gestructureerde mededeling. Dit is kosteloos.
  • Online elektronisch betalen via Bancontact & Creditcard. U ontvangt dan samen met uw reisbevestiging een link om online met bankkaart te betalen. 
  • De extra kosten (netto) die voortvloeien door gebruik van een elektronische betaling via Bancontact & Creditcard worden integraal doorgerekend en zullen apart vermeld worden op de afrekening. Voor bancontact +  €0.37 en voor Visa en Mastercard: + €0.20 + 1.3% van het totaalbedrag + 21 % Btw. Zakelijke kaarten of kaarten buiten de EU zijn niet mogelijk.
De Netto transactiekosten zijn te raadplegen via de provider (www.mollie.com/be/pricing)
Er kan niet elektronisch betaald worden op kantoor.

Wanneer en wat moet er betaald worden?

Het voorschot +/- 30% van de totale reissom + verzekering moet 5 werkdagen na ontvangst van de bestelbon op de rekening van Snowtravel ontvangen zijn. De juiste datum wordt bepaald door de datum op de reisbevestiging.
Het saldo moet uiterlijk 40 dagen vóór de afreis op de rekening van Snowtravel ontvangen zijn.
Bij boeking binnen de 6 weken voor het vertrek is onmiddellijk de volledige reissom te betalen + verzekering.

Welke mededeling moet ik vermelden bij mijn betaling?

Bij de overschrijving moet de gestructureerde mededeling vermeld worden.

Als ik niet betaald heb, wordt mijn reis dan automatisch geannuleerd?

De reis wordt automatisch geannuleerd wanneer de reiziger nalaat zijn voorschot of reissom te betalen of de ondertekende bestelbon niet in het bezit is van Snowtravel binnen de gevraagde termijn.

AUTOCAR

Wat zijn de aankomsturen van de autocar bij thuiskomst?

De terugkeer van de autocars op de parking van de verzamelplaats is gepland tussen 5 u. en 8 u. ‘s morgens, naargelang de drukte van het verkeer en de weersomstandigheden. De respectievelijke autocars rijden vervolgens verder naar de oorspronkelijke opstapplaats(en).

Hoeveel bagage is toegestaan op de autocar?

1 koffer, 1 handbagage, 1 paar ski’s of snowboard, 1 schoenenzak.
De laadcapaciteit van onze autocars is gelimiteerd. Wij zullen er dan ook streng op toezien dat niemand de toegelaten bagage overschrijdt. Kinderwagens, sleetjes en andere "extra" bagage worden als allerlaatste ingeladen en ZULLEN GEWEIGERD WORDEN bij onvoldoende laadruimte.

Moet de bagage voorzien zijn van een label met de persoonlijke gegevens?

Alle bagage moet door de klant voorzien worden van een label met de persoonlijke gegevens.

Mag er gerookt worden op de autocar?

Roken en elektronisch roken zijn verboden op de autocar.

Zijn huisdieren toegelaten op de autocar?

Huisdieren zijn niet toegelaten op de autocar.

Zijn de zitplaatsen in de autocar toegewezen?

Zitplaatsen in de autocar worden toegewezen en kunnen niet gekozen worden. U kan bij reservatie wel een voorkeurplaats doorgeven.

Hoe groot zijn de bedden in Dream Class?

Enkelbedden hebben een afmeting van 80/197cm, dubbelbedden 140/197cm.

Zijn er dekens en hoofdkussens aanwezig op de autocar?

Bij het reizen met een autocar in Dream Class zijn dekens en hoofdkussens voorzien. Bij het reizen met een autocar in Sleep Class enkel hoofdkussens.

Kan ik drank kopen op de autocar?

Gekoelde dranken worden te koop aangeboden op de autocar.

Is er een toilet op de autocar?

Elke autocar heeft een toilet en een handwastafeltje.

Wat moet ik doen bij beschadiging of verlies van bagage bij de reis met de autocar?

Bij beschadiging of verlies van bagage moet de reiziger onmiddellijk een aangifte invullen en overhandigen aan de reisleider. Zonder dit document is het onmogelijk om een schadegeval in te dienen. Deze aangifte kan enkel ter plaatse bij het bekomen van de bagage. Eenmaal de autocar is vertrokken is er geen mogelijkheid meer om een schade in te dienen.

AUTO

Krijg ik een routebeschrijving als ik met eigen vervoer reis?

De reisdocumenten met routebeschrijving worden u 21 dagen voor het vertrek via e-mail toegestuurd.

ANNULERING

Wanneer kan ik mijn reis annuleren?

U kan uw reis steeds annuleren conform de bijzondere reisvoorwaarden van Snowtravel en de daaraan verbonden annuleringskosten.

Hoe kan ik mijn reis annuleren?

Elke annulering moet onmiddellijk schriftelijk aan Snowtravel worden gemeld. De juiste datum van annulering wordt bepaald door de datum van ontvangst van de schriftelijke annulering.

Kan ik iemand anders in mijn plaats laten meegaan op reis?

Uw reisdossier kan steeds worden overgenomen door een andere persoon. Hiervoor worden dossierkosten aangerekend. Bovendien wordt de reisovereenkomst aangepast aan de nieuwe gegevens van de overnemende klant. De eventuele kosten die daaruit voortvloeien zijn ten koste van de klant.

Kan ik mijn skipas recupereren bij annulering?

U kan uw skipas recupereren indien u 7 dagen voor het vertrek de annulering schriftelijk meldt aan Snowtravel. De skipas wordt vooraf besteld, na 7 dagen voor vertrek is er geen garantie dat u de skipas nog kan recupereren.