FAQ

Over Snowtravel


Wat zijn de contactgegevens van Snowtravel?
Telefoonnummer: +32 (0)11 23 53 33
E-mail: info@snowtravel.be
Adres: Luikersteenweg 328 B bus 0.02, 3500 Hasselt, België

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice van Snowtravel?
De klantenservice van Snowtravel is tijdens het hoogseizoen geopend van dinsdag tot en met vrijdag van 09:30 tot 12:30 uur en van 13:30 tot 18:00 uur. Op zaterdag zijn wij geopend van 09:30 tot 12:00 uur.

Let op: in het laagseizoen kunnen deze tijden afwijken. Neem gerust contact met ons op voor de actuele openingstijden.

Wat zijn de openingsuren van het kantoor van Snowtravel?
Tijdens het hoogseizoen is ons kantoor geopend van dinsdag tot en met vrijdag van 09:30 tot 12:30 uur en van 13:30 tot 18:00 uur. Op zaterdag zijn wij open van 09:30 tot 12:00 uur.

Let op: in het laagseizoen kunnen deze tijden afwijken. Neem gerust contact met ons op voor de actuele openingstijden.

Hoe kan ik mij aanmelden voor de nieuwsbrief van Snowtravel?
U kunt zich eenvoudig aanmelden voor de nieuwsbrief via onze homepagina.

Hoe kan ik een cadeaubon van Snowtravel kopen?
U kunt een cadeaubon kopen via ons reiswinkeltje.

Waar kan ik merchandise van Snowtravel bestellen?
U kunt de beschikbare merchandise bekijken en bestellen op het reiswinkeltje.

Waar kan ik de algemene voorwaarden van Snowtravel vinden?
U kunt de algemene voorwaarden hier bekijken.

Waar vind ik de bijzondere voorwaarden?
De bijzondere voorwaarden vindt u onderaan de algemene voorwaarden.

Waar vind ik de privacyvoorwaarden?
De privacyvoorwaarden kunt u vinden in onze privacyverklaring.

 

Boeking / Reservering


Hoe kan ik mijn reis boeken?
  • Online via website: www.snowtravel.be
  • Via e-mail: info@snowtravel.be
  • Telefonisch: +32 (0)11 23 53 33
  • Op kantoor tijdens de kantooruren

Wanneer en hoe ontvang ik mijn reisbevestiging?
Na uw boeking ontvangt u de reisbevestiging en bestelbon standaard via e-mail. Wenst u deze liever per post te ontvangen? Dat kan op aanvraag.


Wat moet ik doen als ik mijn reisdocumenten niet ontvangen heb?
​Als u uw reisdocumenten niet heeft ontvangen, neem dan contact op met ons. U kunt ons telefonisch bereiken op +32 (0)11 23 53 33 of per e-mail via info@snowtravel.be.

Wanneer is mijn boeking definitief?
De boeking is definitief na de betaling van het voorschot of de volledige reissom (bij boeking binnen de 6 weken voor vertrek), de ondertekening en het terugsturen van de bestelbon aan Snowtravel (binnen een termijn van 7 dagen na ontvangst van de reisbevestiging).

Kan ik boeken voor iemand anders?
Er kan steeds geboekt worden voor een andere persoon. Voor elke persoon wonende op een ander adres wordt er een apart dossier aangemaakt.

Kan ik online een offerte aanvragen?
U kan online een offerte aanvragen via de filter van de website.

Wanneer ontvang ik de reisdocumenten voor vertrek?
De reisdocumenten worden u 7 - 10 dagen voor vertrek via e-mail toegestuurd.

Mogen minderjarigen alleen reizen met Snowtravel?
Iedereen is welkom, de reizigers onder de 18 jaar die zonder ouder of voogd reizen, dienen in het bezit te zijn van een toestemmingsformulier.

Hoeveel is de aanbetaling?
De voorschot is +/- 30% van de totale reissom + verzekering. Dit kunt u terugvinden op uw reisbevestiging.

Voor wanneer moet de aanbetaling / restbetaling voldaan zijn?
De reisorganisator dient het voorschot ontvangen te hebben binnen de 5 werkdagen na ontvangst van de reisbevestiging door de klant. De juiste datum wordt bepaald door de datum op de reisbevestiging. Het saldo dient uiterlijk 40 dagen vóór de afreis ontvangen te zijn door de reisorganisator.

Boeking binnen 6 weken voor vertrek is onmiddellijk de volledige reissom te betalen + verzekering. Bekijk hier alle algemene voorwaarden.

Moet ik bij mijn boeking mijn officiële naam gebruiken of mag ik mijn roepnaam invullen?
Gebruik altijd de naam die op uw identiteitskaart of paspoort staat. Zo voorkomt u problemen bij bijvoorbeeld vervoer of het inchecken op locatie.

Kan ik mijn reis boeken zonder skipas?
Ja, bij het aanmaken van uw boeking kunt u ervoor kiezen om geen skipas toe te voegen. Dit kunt u aangeven tijdens het boekingsproces op de website. Heeft u hier vragen over, dan kunt u contact opnemen met Snowtravel.

Biedt Snowtravel kinderkorting aan?
De kinderkortingen die Snowtravel aanbiedt zijn afhankelijk van uw reis. De kinderkortingen staan vermeld op onze website.   

Kan ik een last minute boeken?
Ja, u kunt zeker een last minute boeken, zolang er nog beschikbaarheid is. Let op: onze website toont geen actuele beschikbaarheid van kamers. Wij raden daarom aan om contact met ons op te nemen via e-mail of telefoon. Zo kunnen we u direct informeren over de mogelijkheden. Houd er rekening mee dat last minutes snel volgeboekt raken en het aanbod beperkt kan zijn.

Wat als mijn paspoort of identiteitskaart niet meer geldig is?
U bent zelf verantwoordelijk voor geldige reisdocumenten. Controleer ruim op tijd of uw identiteitskaart nog geldig is tot na terugkomst. Zonder geldig document kunt u niet mee op reis.

Wat moet ik meenemen op mijn skivakantie?
Voor een veilige en comfortabele skivakantie is het belangrijk om de juiste uitrusting en kleding mee te nemen. Bekijk hier onze blog: "Wat mee te nemen op wintersport". 

Reisduur
De duur van de reis die wordt voorgesteld is afhankelijk van het vervoertype.

Een reis ter plaatse van zaterdag t/m zaterdag zijn 7 nachten ter plaatse en de reisduur is 8 dagen (7n-8d). 

Deze reis (7n-8d) Met de auto: wordt de reis voorgesteld van aankomst dag t/m vertrek dag (7n-8d = 7 nachten ter plaatse & 8 reisdagen dag van aankomst tem dag van vertrek). 

Met de bus: wordt de reis voorgesteld DE DAG VAN VERTREK (België) tem DAG VAN AANKOMST (België), het busvervoer gebeurt tijdens de nachten, en is het vertrek op vrijdagavond en thuiskomst op zondagmorgen (7n-10d = 7 nachten ter plaatse & 10 reisdagen dag van vertrek tem dag van aankomst). 

Met het vliegtuig: wordt de reis voorgesteld DE DAG VAN VERTREK (Luchthaven) t/m DAG VAN AANKOMST (Luchthaven), de vluchten vinden plaats tijdens de dag (7n-8d = 7 nachten ter plaatse & 8 reisdagen dag van vertrek luchthaven t/m dag van aankomst luchthaven).

 

Skiën


Welke niveaus zijn er voor ski- en snowboardlessen?
Bij Snowtravel werken we met vier niveaus voor ski- en snowboardlessen:

Wit: Je hebt geen enkele ski- of snowboardervaring.

Blauw:
  • Ski: Je skiet/ snowboard op een blauwe/rode piste tegen rustige snelheid.
  • Snowboard: makkelijke trucjes beginnen te lukken op de piste.

Rood:
  • Ski: Je skiet gecontroleerd en parallel op rode pistes aan een stevig tempo.
  • Snowboard: Je kan vlot op blauwe pistes, kan fakie boarden en hebt de eerste carves en funpark-ervaringen opgedaan.

Zwart:
  • Ski: Je skiet volledig parallel op zwarte pistes aan hogere snelheid en met controle.
  • Snowboard: Je beheerst alle pistes aan een goed tempo, kunt carven en bent vertrouwd met terreinvariatie en eenvoudige lijnen in het funpark.

Geen les: Je kiest ervoor geen ski- of snowboardlessen te volgen. 

Let op: De beschikbaarheid van lessen hangt af van het type pakket en het aantal inschrijvingen. Voor meer informatie verwijzen we u graag door naar de deze pagina, of neem contact met ons op voor de exacte mogelijkheden.


Is de skipas inbegrepen bij Snowtravel?
Nee, de skipas is niet standaard inbegrepen in de reissom. U kunt bij het boeken van uw reis zelf aangeven of u een skipas wenst toe te voegen, en voor hoeveel dagen. Zo boekt u de reis eenvoudig mét of zonder skipas.

Wenst u geen skipas via Snowtravel te boeken? Dan kunt u er ook voor kiezen om deze ter plaatse aan te schaffen in het skigebied.


Hoeveel kost de skipas?
De prijs van de skipas is afhankelijk van het skigebied, de periode, het aantal dagen dat u wenst te skiën en de leeftijd van de deelnemer. Tijdens het boeken via de Snowtravel-website kunt u eenvoudig een skipas toevoegen en ziet u direct de prijs, inclusief de aanpassing op basis van leeftijd en aantal dagen.


Hoeveel kosten de skilessen?
De skilessen zijn inbegrepen bij het pakket dat u boekt. Bekijk de voorwaarden op de clubformule pagina.

Hoeveel kost het om skimateriaal te huren?
De huurprijs verschilt per skigebied. Bekijk de skiverhuur (meestal Sport 2000 of Intersport) op de pagina van het skigebied voor de actuele prijzen.

Waar vind ik meer informatie over kinderopvang en skilessen voor jonge kinderen?

Op de kidspagina van Snowtravel vindt u uitgebreide informatie over kinderopvang en skilessen voor jonge kinderen. Hier leest u wat er inbegrepen is, wanneer de opvang beschikbaar is en welke opties er zijn tijdens uw vakantie. Let op: kinderopvang is vaak op aanvraag en afhankelijk van voldoende inschrijvingen.


 

Wijzigen / annuleren


Kan ik wijzigingen doorvoeren aan mijn dossier?
Het is altijd mogelijk om wijzigingen door te voeren aan uw dossier. Een wijziging is kosteloos tot 7 dagen na ontvangst van de reisbevestiging. Na 7 dagen worden er dossierkosten aangerekend.

De kosten zijn als volgt:
  • Binnen 7 dagen na bevestiging: geen wijzigingskosten en geen kosten voor een nieuw dossier
  • Vanaf 7 dagen tot 21 dagen voor vertrek: 15 euro wijzigingskosten en 35 euro voor een nieuw dossier
  • Vanaf 21 dagen voor vertrek: 35 euro wijzigingskosten en 55 euro voor een nieuw dossier

Wilt u uw boeking wijzigen? Stuur ons een e-mail via info@snowtravel.be of bel naar +32 (0)11 23 53 33.

Let op: de algemene voorwaarden van Snowtravel gelden altijd als uitgangspunt. Bij twijfel of uitzonderingen is de inhoud van deze voorwaarden bepalend.

Wat gebeurt er als de prijs van mijn reis daalt nadat ik heb geboekt?
De prijs op uw reisbevestiging blijft geldig. Kortingen of acties die na uw boeking verschijnen, gelden enkel voor nieuwe boekingen en worden niet met terugwerkende kracht toegepast.

Wanneer kan ik mijn reis annuleren?
U kan uw reis steeds annuleren conform de bijzondere reisvoorwaarden van Snowtravel en de daaraan verbonden annuleringskosten.

Hoe kan ik mijn reis annuleren?
Elke annulering moet onmiddellijk schriftelijk aan Snowtravel worden gemeld. De juiste datum van annulering wordt bepaald door de datum van ontvangst van de schriftelijke annulering.

Kan ik iemand anders in mijn plaats laten meegaan op reis?
Uw reisdossier kan worden overgenomen door een andere persoon. Hiervoor worden dossierkosten aangerekend. Bovendien wordt de reisovereenkomst aangepast aan de nieuwe gegevens van de overnemende klant. De eventuele kosten die daaruit voortvloeien zijn ten koste van de klant.

Kan ik mijn skipas recupereren bij annulering?
U kan uw skipas recupereren indien u 7 dagen voor vertrek de annulering schriftelijk meldt aan Snowtravel. De skipas wordt vooraf besteld, na 7 dagen voor vertrek is er geen garantie dat u de skipas nog kan recupereren.

 

Betaling


Op welke manier kan ik betalen?
  • Per overschrijving met vermelding van gestructureerde mededeling. Dit is kosteloos.
  • Online elektronisch betalen via Creditcard. U ontvangt dan samen met uw reisbevestiging een link om online met bankkaart te betalen. 
  • De extra kosten (netto) die voortvloeien door gebruik van een elektronische betaling via Creditcard worden integraal doorgerekend en zullen apart vermeld worden op de afrekening. Voor Visa en Mastercard: + €0.32 + 0.50% + €0.40 + 0.475%. Zakelijke kaarten of kaarten buiten de EU zijn niet mogelijk.
Er kan niet elektronisch betaald worden op kantoor.

Wanneer en wat moet er betaald worden?
Het voorschot +/- 30% van de totale reissom + verzekering moet 5 werkdagen na ontvangst van de bestelbon op de rekening van Snowtravel ontvangen zijn. De juiste datum wordt bepaald door de datum op de reisbevestiging.
Het saldo moet uiterlijk 40 dagen vóór de afreis op de rekening van Snowtravel ontvangen zijn.
Bij boeking binnen de 6 weken voor het vertrek is onmiddellijk de volledige reissom te betalen + verzekering.

Welke mededeling moet ik vermelden bij mijn betaling?
Bij de overschrijving moet de gestructureerde mededeling vermeld worden.

Ontvang ik een bevestiging zodra mijn betaling is verwerkt?
Ja, u ontvangt een bevestiging zodra uw betaling is verwerkt. Bekijk de algemene voorwaarden voor meer details.

Als ik niet betaald heb, wordt mijn reis dan automatisch geannuleerd?
De reis wordt automatisch geannuleerd wanneer de reiziger nalaat zijn voorschot of reissom te betalen of de ondertekende bestelbon niet in het bezit is van Snowtravel binnen de gevraagde termijn.

 

Groepskorting


We zijn een groep en wensen een reis in het programma te boeken en wensen een groepskorting, is dit mogelijk?
Ja, dit is mogelijk mits er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt. Neem contact met ons op om te bekijken wat mogelijk is.

Wanneer wordt er gesproken van een groep?
Een groep heeft een minimum van 20 deelnemers. Kinderen en/of volwassenen vanaf 4 jaar tot 99 jaar, dit kunnen een aantal families zijn die elkaar kennen en zich samenvoegen of individuelen die zich samenvoegen als een groep.
  • De boeking dient door 1 hoofdboeker te gebeuren. Deze persoon geldt als enige aanspreekpunt voor de hele groep.
  • De boeking bestaat uit 1 reisbevestiging + bestelbon op naam van de hoofdboeker, individuele rekeningen of facturatie zijn niet mogelijk.
  • De betaling dient te gebeuren vanuit 1 rekening door de hoofdboeker. 

Alle leden die deel uitmaken van deze groep boeken een identieke reis:
- Datum (heen-en terugreis)
- Bestemming
- Hotel
- Kamertype
- Vervoer
- Alle opties zoals skipas, extra ontbijt, extra avondeten..
- Verzekering: enkel individuele polissen mogelijk (geen familiepolis)

Volgens de bovenstaande voorwaarden kan er een voorstel/offerte worden opgemaakt.

Alle deelnemers krijgen eenzelfde groepstarief aangeboden. (Naargelang de periode, bestemming kan dit op basis zijn van leeftijd, kamerbezetting, en samenstelling).
De aangeboden prijs is enkel geldig bij een reservatie zoals identiek vermeld op de offerte. (Bij een eventuele afwijking, minder deelnemers, wijziging skipas etc.. vervalt de offerte of zal de offerte aangepast worden naargelang de vraag).

Betalingsvoorwaarden idem zoals beschreven in de algemene ( artikel 6) en bijzondere voorwaarden (artikel 4).
Algemene annulatievoorwaarden idem zoals beschreven in de algemene in artikel 7 van de bijzondere voorwaarden.

Uitzondering op annulatievoorwaarden bij een groepskorting: Bij een opzegging door derden omwille van een bijzonder voorval zullen de dossierkosten beperkt zijn tot 200 euro (excl. btw) voor het volledige dossier tot in tegenstelling wat wordt vermeld in de algemene en bijzondere voorwaarden (artikel 8- 8.5).


Verzekeringen


Waarom zou ik een reisverzekering of annuleringsverzekering afsluiten?
Een reisverzekering biedt dekking voor onvoorziene kosten tijdens uw reis, zoals medische hulp in het buitenland, verlies of diefstal van bagage en repatriëring. Vooral bij actieve vakanties, zoals wintersport, is het verstandig om een aanvullende dekking af te sluiten voor bijvoorbeeld skiongevallen.

Een annuleringsverzekering beschermt u tegen kosten wanneer u uw reis onverwachts moet annuleren of eerder moet afbreken, bijvoorbeeld door ziekte, een ongeval of familieomstandigheden.

Kan ik een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten via Snowtravel?
Snowtravel biedt, in samenwerking met protections, de mogelijkheid om uw reis te verzekeren. Bekijk hier de informatie.


Tijdens de reis


Spreken de monitoren van Snowtravel Nederlands op de vakantiebestemming?
Ja, alle monitoren van Snowtravel spreken Nederlands.

Mag ik speciale dieetwensen doorgeven voor het hotel?
Ja, u kunt bij uw boeking aangeven of u een speciaal dieet volgt, zoals glutenvrij, vegetarisch of andere voedingswensen hebt. Snowtravel geeft deze informatie door aan de accommodatie.

Biedt Snowtravel begeleiding op de piste?
Bij sommige formules zijn monitoren aanwezig die dagelijks activiteiten begeleiden. Controleer uw  boeking om te zien of skilessen of pistebegeleiding inbegrepen zijn in uw pakket.

Is een helm verplicht tijdens het skiën?
In de meeste gebieden geldt een helmplicht voor kinderen, voor volwassenen wordt dit sterk aanbevolen. In Oostenrijk geldt in de meeste skigebieden een helmplicht voor kinderen onder de 15 jaar. Een helmplicht in Italië is voor iedereen onder de 18 jaar verplicht. Wij adviseren iedereen een helm op te doen tijdens het skiën of snowboarden voor veiligheid. Bekijk de actuele regels voor uw bestemming goed.

Is er een wachtlijst als een reis volgeboekt is?
Als een reis volgeboekt is, kunt u contact opnemen met Snowtravel. Soms komt er alsnog een plek vrij of kan er gezocht worden naar een alternatief.

Wat als ik niet tevreden ben over het hotel?
Meld uw klacht direct bij de receptie van het hotel en bij de Snowtravel-monitor. Zij zullen proberen een oplossing te vinden.

Is er een sauna of wellness in het hotel?
Veel hotels bieden wellnessfaciliteiten zoals een sauna of zwembad. Dit verschilt per accommodatie. Controleer daarom goed welke faciliteiten beschikbaar zijn bij uw verblijf. U kunt dit terugvinden in de reisbeschrijving of navragen bij Snowtravel.

Wat als ik nog nooit geskied heb?
Geen probleem! Snowtravel biedt ook skilessen voor beginners. Controleer bij uw boeking of skilessen zijn inbegrepen in uw pakket en of dit geldt voor uw leeftijd of die van uw kinderen. Bij vragen neem gerust contact met ons op.

Wat als er te weinig sneeuw ligt?
Snowtravel kiest bewust voor toplocaties die bekendstaan om hun sneeuwzekerheid. Veel van deze bestemmingen beschikken bovendien over sneeuwkanonnen om de sneeuwcondities te verbeteren. Hoewel we altijd ons uiterste best doen om een geweldige vakantie te garanderen, kunnen we in geval van te weinig sneeuw helaas geen programma-aanpassingen maken. Annuleren is mogelijk volgens de geldende annuleringsvoorwaarden op dat moment. Terugbetalingen zijn echter niet altijd mogelijk, afhankelijk van de specifieke situatie en voorwaarden van de boeking. We raden aan om goed voorbereid op reis te gaan, maar we staan altijd klaar om met u mee te denken en te zorgen voor een fijne ervaring.


Hoe kan ik de monitoren van Snowtravel bereiken tijdens mijn reis?
In geval van nood kunt u het gsm-nummer van de reisleider raadplegen via Mijn Reis. De reisleider staat voor u klaar om te helpen en geeft u de juiste informatie door. Voor praktische of algemene vragen kunt u uiteraard ook steeds bij het monitorenteam terecht op locatie. 


Is er een reisleider aanwezig op mijn vakantiebestemming?
Op uw vakantiebestemming zijn monitoren van Snowtravel aanwezig. Zij staan klaar om u te begeleiden en te ondersteunen tijdens uw reis. De beschikbaarheid en aanwezigheid van monitoren kunnen verschillen per bestemming en type reis. Voor meer informatie over de begeleiding tijdens uw reis kunt u contact opnemen met Snowtravel via +32 (0)11 23 53 33.

Wat moet ik doen bij klachten op bestemming?
Bij klachten op bestemming kunt u deze het beste direct melden bij een monitor van Snowtravel. Zij proberen uw klacht zo snel mogelijk op te lossen. Mocht dit niet lukken, dan kunt u contact opnemen met Snowtravel via +32 (0)11 23 53 33.


Accommodatie


Wat zijn de in- en uitchecktijden bij mijn accommodatie?
De standaard incheck- en uitchecktijden verschillen per accommodatie. U kunt deze informatie terugvinden in uw reisdocumenten of navragen bij de accommodatie zelf.  De meeste accommodaties werken met een inchecktijd vanaf 16u00 en een uitchecktijd om 10u00.


Is een late check-out mogelijk?
De standaard uitchecktijden verschillen per accommodatie. U kunt deze informatie opvragen bij de accommodatie waar u verblijft. Een vroege check-in of late check-out is mogelijk op basis van beschikbaarheid en kan extra kosten met zich meebrengen. Het is aan te raden om dit vooraf bij de accommodatie te informeren.

Zijn er familiekamers of kamers met verbonden deuren beschikbaar?
De beschikbaarheid van familiekamers of kamers met verbonden deuren verschilt per accommodatie. Dit kunt u terugvinden in de reisbeschrijving of navragen bij Snowtravel.

Zijn er speciale voorzieningen voor gasten met een beperking?
Sommige accommodaties bieden faciliteiten aan voor gasten met een beperking. Dit kan per accommodatie verschillen. Neem contact op met Snowtravel om te informeren naar de mogelijkheden.

Wat gebeurt er als ik zelf skischoenen heb en materiaal wil huren?
Dat is geen probleem. De meeste skiverhuurlocaties bieden de mogelijkheid om losse onderdelen van de uitrusting te huren. Als u uw eigen skischoenen hebt, kunt u daar alleen skilatten huren. De Snowtravel-monitoren begeleiden u hierbij. 

Wat is halfpension?
Bij halfpension is het ontbijt en het avondmaal inbegrepen tijdens uw verblijf. De lunch is niet inbegrepen. U geniet dus ’s ochtends van een uitgebreid ontbijt en ’s avonds van een warme maaltijd in het hotel. Overdag bent u vrij om zelf iets te eten, bijvoorbeeld op of rond de piste.

Zijn alle faciliteiten van een hotel beschikbaar voor en na het seizoen?
Voor de beschikbaarheid van faciliteiten buiten het seizoen kunt u het beste contact met ons opnemen. Wij kunnen u verder informeren over wat wel en niet geopend is in uw reisperiode.

 

Na de reis


Waar kan ik een review achterlaten?
We hopen dat u heeft genoten van uw vakantie. Als u uw ervaring wilt delen, kunt u een review achterlaten via Google Reviews of Facebook Reviews.

Mocht er toch iets niet naar wens zijn verlopen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via +32 11 23 53 33 of info@snowtravel.be. We behandelen uw vraag met de grootste zorg.

Waar kan ik mijn reisgegevens bekijken?
Uw persoonlijke reisgegevens vindt u via het platform ‘Mijn Reis’. De link ontvangt u per e-mail zodra alle informatie in orde is — meestal één à twee weken voor vertrek. In ‘Mijn Reis’ vindt u het programma, contactgegevens van uw reisleider en alle praktische info.

Let op: per reis activeert u een nieuw account met uw dossiernummer, maar u kunt wel telkens hetzelfde e-mailadres en wachtwoord gebruiken.


Ik heb een klacht na mijn reis, wat moet ik doen?
Heeft u na afloop van uw reis een klacht of opmerking? Neem dan contact op met onze klantenservice via info@snowtravel.be of telefonisch via +32 11 23 53 33. We behandelen uw bericht met zorg en zoeken samen naar een passende oplossing.

Waar kan ik terecht als ik iets ben kwijtgeraakt tijdens mijn reis?
Bij verloren voorwerpen in het hotel kunt u het best rechtstreeks contact opnemen met het hotel. Bent u iets kwijtgeraakt tijdens de reis of heeft u hulp nodig bij het terugvinden, dan kunt u ook contact opnemen met Snowtravel via info@snowtravel.be of +32 (0)11 23 53 33. 


Busreizen


Wat is het verschil tussen de busklassen?
Snowtravel biedt verschillende busklassen aan, van standaard tot luxe: Livigno Express, Sleep Class, First Class, Premium Class, Royal Class en VIP Class. Elke klasse heeft haar eigen niveau van comfort en voorzieningen. Voor meer informatie kunt u per autocarklasse de aparte pagina raadplegen op onze website.

Wat zijn de vertrektijden per opstapplaats?
De actuele opstapplaatsen en vertrektijden vindt u hier.  

Wat zijn de aankomsturen van de bus bij thuiskomst?
De terugkeer van de bussen op de parking van de verzamelplaats is gepland tussen 5 u. en 8 u. ‘s morgens, naargelang de drukte van het verkeer en de weersomstandigheden. De respectievelijke autocars rijden vervolgens verder naar de oorspronkelijke opstapplaats(en).

Hoeveel bagage is toegestaan op de bus?
1 koffer, 1 handbagage, 1 paar ski’s of snowboard, 1 schoenenzak.
De laadcapaciteit van onze bussen is gelimiteerd. Wij zullen er dan ook streng op toezien dat niemand de toegelaten bagage overschrijdt. Kinderwagens, sleetjes en andere "extra" bagage worden als allerlaatste ingeladen en ZULLEN GEWEIGERD WORDEN bij onvoldoende laadruimte.

Moet de bagage voorzien zijn van een label met de persoonlijke gegevens?
Alle bagage moet door de klant voorzien worden van een label met de persoonlijke gegevens.

Mag er gerookt worden op de bus?
Roken en elektronisch roken zijn verboden op de bus.

Zijn huisdieren toegelaten op de bus?
Huisdieren zijn niet toegelaten op de bus.

Zijn de zitplaatsen in de bus toegewezen?
De zitplaatsen in de bus worden toegewezen en kunnen niet vrij gekozen worden. U kunt bij reservatie wel een voorkeur doorgeven; hiermee wordt zoveel mogelijk rekening gehouden, afhankelijk van de beschikbaarheid.


Moet ik overstappen met de bus van Snowtravel?
De centrale opstapplaats is Genk. Hier worden de bussen verdeeld per bestemming. Het is dus mogelijk dat u in Genk moet overstappen naar uw bus van bestemming.

Hoe groot zijn de bedden in Dream Class?
Enkelbedden hebben een afmeting van 80/197cm, dubbelbedden 140/197cm.

Zijn er dekens en hoofdkussens aanwezig op de bus?
Bij reizen met een Dream Class-bus zijn dekens en hoofdkussens voorzien. Reist u met een Sleep Class-bus, dan zijn er geen dekens of kussens aanwezig. We raden aan om in dat geval zelf iets mee te brengen voor extra comfort.


Kan ik drank kopen op de bus?
Gekoelde dranken worden te koop aangeboden op de bus.

Is er een toilet op de bus?
Elke bus heeft een toilet en een handwastafeltje.

Mag ik mijn eigen eten meenemen op de bus?
Ja, u mag zelf eten en drinken meenemen voor onderweg. Houd wel rekening met andere reizigers. 

Is er wifi beschikbaar op de bus?
Nee, helaas is er geen wifi beschikbaar in onze bussen.

Zijn de bussen voorzien van USB-aansluitingen om toestellen op te laden?
De meeste bussen van Snowtravel zijn uitgerust met een USB-aansluiting waarmee u uw apparaat kunt opladen. Het is mogelijk dat niet elke stoel over een aansluiting beschikt. Neem voor de zekerheid een powerbank mee.

Hoeveel stops zijn er tijdens de busreis?
Er wordt meestal één keer gestopt, waar iedereen de bus kan verlaten om naar de wc te gaan en iets te drinken of snacks te kopen. De reisleider telt de passagiers bij vertrek. Na deze stop kunnen er nog enkele stillestops plaatsvinden, waarbij de bus enkel stopt voor praktische redenen. Bij deze stops is het niet de bedoeling dat passagiers uitstappen. Mocht u toch willen uitstappen, geef dit dan duidelijk door aan de chauffeur.


Wordt er onderweg gestopt om iets te eten?
Er wordt doorgaans één keer gestopt voor een korte pauze, waar u de bus kunt verlaten om naar de wc te gaan en iets te drinken of snacks te kopen. Deze pauze is vaak niet lang genoeg om een volledige maaltijd te eten, maar biedt wel gelegenheid voor een snelle snack of drank.

Hoe laat kom ik aan op mijn vakantiebestemming?
Voor de exacte informatie over vertrek en aankomst kunt u uw boeking raadplegen. Bij busreizen vertrekken de bussen doorgaans in de avond, reist u 's nachts, en komt u in de ochtend aan op uw bestemming. De exacte aankomsttijd kan variëren, afhankelijk van de locatie.

Reist u met eigen vervoer? Dan hangt de aankomsttijd af van uw vertrektijd en de gekozen route. Voor specifieke informatie kunt u uw boeking bekijken of contact met ons opnemen.

Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met Snowtravel via info@snowtravel.be of bel naar +32 (0)11 23 53 33.


Wat moet ik doen bij beschadiging of verlies van bagage bij de reis met de autocar?
Bij beschadiging of verlies van bagage moet de reiziger onmiddellijk een aangifte invullen en overhandigen aan de reisleider. Zonder dit document is het onmogelijk om een schadegeval in te dienen. Deze aangifte kan enkel ter plaatse bij het bekomen van de bagage. Eenmaal de autocar is vertrokken is er geen mogelijkheid meer om een schade in te dienen.

Hoe lang duurt een busreis naar mijn wintersportbestemming gemiddeld?
De reistijd met een touringcar naar uw wintersportbestemming is afhankelijk van het land van bestemming, het specifieke skigebied en de verkeerssituatie onderweg. Touringcars rijden meestal 's nachts en maken onderweg geplande stops, wat de reis comfortabeler maakt.

Gemiddeld bent u:
11 tot 14 uur onderweg naar Oostenrijk
12 tot 15 uur naar Italië

Houd er rekening mee dat weersomstandigheden, pauzes en verkeersdrukte invloed kunnen hebben op de totale reistijd.

 

Vliegreizen


Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg ik bij Snowtravel?
U vliegt met Transavia naar uw wintersportbestemming.

Naar welke bestemming kan ik vliegen?
Met Snowtravel kunt u naar de mooiste skigebieden in Oostenrijk vliegen, u kunt op Innsbruck vliegen voor de skigebieden Ischgl, Arlberg, Sölden, Hochgurgl.

U kunt op Salzburg vliegen voor de skigebieden Saalbach-Hinterglemm, Obertauern, Ski Amadé (Alpendorf, St. Johann in Pongau, Zauchensee, Flachau, Wagrain, Schladming).

Hoe lang duurt mijn vlucht?
Innsbruck (Oostenrijk): ongeveer  ±1,5 uur
Salzburg (Oostenrijk): ongeveer ±1,5 tot 2 uur

Houd er rekening mee dat deze tijden kunnen variëren, afhankelijk van de luchthaven van vertrek en de bestemming.

Wat zijn de vluchttijden?
De vluchttijden zijn te vinden bij het boekingsproces. Deze tijden worden zichtbaar in de samenvatting van uw boeking.

Let op! Alle vliegtijden zijn onder voorbehoud.

Wordt de transfer tussen luchthaven en hotel geregeld?
Snowtravel regelt de transfer tussen de luchthaven en het hotel op aanvraag. De kosten voor de transfer zijn voor eigen rekening. Transfers kunnen uitgevoerd worden via het hotel, een taxi of een lokale busmaatschappij, afhankelijk van de beschikbaarheid en de bestemming.
 
  • Bij reizen met code V/20 is de transfer inbegrepen.
  • Bij andere reizen is de transfer niet inbegrepen en dient deze apart aangevraagd te worden.

Hoe kan ik inchecken voor mijn vlucht?
U kunt zelf eenvoudig inchecken via de website of app van Transavia. U kunt inchecken vanaf 30 uur voor de geplande vertrektijd van uw vlucht.

Kan ik mijn ski’s meenemen in het vliegtuig?
Ja, dat kan. U mag per persoon 1 stuk handbagage meenemen van maximaal 10kg.
Uw wintersportuitrusting moet u wel apart bijboeken. Dit kost €29,- per enkele reis en mag maximaal 15 kg wegen. Bekijk de vliegtuigpagina voor alle details.

Kan ik een zitplaats reserveren in het vliegtuig?
Ja, u kunt bij Snowtravel een stoel reserveren. Kijk op de vliegtuigpagina van Snowtravel voor meer informatie over stoelreservering en de bijbehorende voorwaarden.

Hoeveel handbagage mag ik meenemen aan boord?
U mag per persoon één stuk handbagage meenemen van maximaal 10 kg met afmetingen tot 55 x 40 x 25 cm. Dit is inbegrepen in de prijs van uw vliegticket. Skischoenen mag u eventueel ook in uw handbagage meenemen, zolang u binnen het maximale gewicht en formaat blijft.
De wintersportuitrusting wordt apart aangerekend. Dit kost €29 per enkele reis voor maximaal 15kg. Een wintersportuitrusting bestaat uit:
1 paar ski's, 1 paar schoenen, 1 paar stokken
1 skihelm 
(of) 1 snowboard met 1 paar schoenen
(of) 1 slee van maximaal 120 x 50 x 40 cm
Voor meer details of wilt u ruimbagage bijboeken? Bekijk dan de vliegtuigpagina van Snowtravel voor alle details en voorwaarden. 

Kan ik een zitplaats met extra beenruimte aanvragen?
Ja, u kunt bij Snowtravel een stoel met extra beenruimte reserveren. Kijk op de vliegtuigpagina van Snowtravel voor meer informatie over stoelreservering en de bijbehorende voorwaarden.

Moet ik toeristenbelasting betalen?
Nee, het zijn pakketreizen en is incl. in de geafficheerde prijs.


Autovakanties


Krijg ik een routebeschrijving als ik met eigen vervoer reis?
De reisdocumenten met routebeschrijving worden u 21 dagen voor vertrek via e-mail toegestuurd.

Moet ik onderweg tol of een vignet betalen als ik met de auto reis?
Ja, bij een autovakantie naar Oostenrijk of Italië moet u rekening houden met tolwegen en/of een vignet. In Oostenrijk en Zwitserland is een vignet verplicht. In Italië betaalt u tol op de meeste snelwegen. Kijk voor meer info op deze pagina.

Hoe lang duurt een autovakantie naar mijn wintersportbestemming gemiddeld?
De reistijd naar uw wintersportbestemming hangt af van het land, het skigebied en het verkeer onderweg. Navigatiesystemen geven vaak de snelste route aan zonder vertraging, maar houd altijd rekening met extra tijd door pauzes, files of weer.

Gemiddeld bent u:
9 tot 12 uur onderweg naar Oostenrijk
10 tot 13 uur naar Italië

We raden aan om 1 tot 2 uur extra reistijd in te plannen voor een ontspannen vertrek.

Kan ik onderweg overnachten tijdens een autoreis?
Ja, dat mag. U regelt dit zelf. Snowtravel raadt aan om vooraf een overnachtingsadres te reserveren als u niet in één keer doorrijdt.

Kan ik met een elektrische auto op wintersport?
Ja, dat kan. Steeds meer hotels en skigebieden beschikken over laadpalen. Controleer voor vertrek of uw bestemming geschikt is voor elektrisch rijden. Let ook op hoe ver uw auto kan rijden op een volle accu en of er onderweg voldoende laadpunten zijn.

Wat als ik vertraging heb onderweg naar het hotel?
Neem contact op met je reisleider of het Snowtravel bureau, zij helpen u graag verder.