Wat is de missie van Snowtravel?

“Onze missie? De beste service op én naast de piste”

“Ons doel is dat klanten een reis beleven alsof ze thuis zijn. ”Een gesprek met de eigenaar van Snowtravel, Wim Crommen

Wat is de missie van zijn reisorganisatie? “Slalommen tussen een fantastische service en betaalbaarheid, zodat gasten een onvergetelijke reis beleven.” Een gesprek over zijn eerste sneeuwervaring zijn persoonlijke aanpak en het project waarop hij het meest trots is.

Liefde op de eerste sneeuw


Twaalf jaar was Wim, toen hij voor het eerst op de skilatten stond. Hij was samen met vrienden op een jongerenvakantie en had meteen de sneeuwwitte smaak te pakken. “Na mijn eerste ervaring met wintersport wilde ik dat natuurlijk élk jaar beleven. Alleen vonden mijn ouders op dat moment skiën maar niets ... Gelukkig organiseerde de eigenaar van een lokale busmaatschappij jaarlijks een skireis met families en koppels, en stelde hij voor mij in het oog te houden. Vanaf mijn 13de ben ik dan elk jaar alleen mee op reis gegaan.”

 

Van reis- tot bedrijfsleider


Het was pas jaren later dat Wim voor de eerste keer met Snowtravel zou reizen. “Ik heb toen voor Snowtravel gekozen omdat ik reisde met een vriendin die niet kon skiën en ik eigenlijk geen zin had om haar persoonlijke ski-instructeur te zijn. Heel ironisch, want tijdens die reis ben ik zelf nog bijgesprongen als monitor.” (lacht) “Vanaf dat moment ging ik elk jaar mee als monitor, en later als reisleider. Toen de vorige eigenaar van Snowtravel, Daniel, me in 2008 vroeg om de zaak over te nemen, twijfelde ik dan ook geen seconde.”

 

Onze missie? De beste service op én naast de piste.

Staycation in het buitenland

Ondertussen runt Wim Snowtravel al meer dan 10 jaar. Zijn succesrecept? “Service! We vinden het enorm belangrijk dat klanten zich goed voelen op vakantie. Ons doel is dat ze een reis beleven alsof ze thuis zijn. Daarom kiezen we altijd voor Nederlandstalige reisbegeleiding. Op die manier kan iedereen altijd makkelijk communiceren met de monitor, van shortskiërs en bedrijven tot kinderen.”

Méér dan een boekingsplatform

Maar de persoonlijke service stopt niet op en naast de piste. Snowtravel wil zorgen voor een topservice van het eerste tot het laatste contact met klanten. Zo is Wim meestal zelf ter plaatse om gasten uit te zwaaien bij hun vertrek en terugkomst. “Pas wanneer onze klanten een onvergetelijke reis hebben beleefd, zijn wij tevreden. Als we zelf op reis zouden gaan, zouden we uiteraard ook willen dat alles tot in de puntjes geregeld is. En daar proberen we elke dag achter de schermen van Snowtravel voor te zorgen. Onze service is net de reden waarom mensen bij Snowtravel boeken, en niet bij een online boekingsplatform.”

Van eerste hotel tot beste vrienden

Om de beste hotelervaring te kunnen aanbieden, bezoekt Wim elk jaar verschillende wintersporthotels en selecteert hij enkel de beste. “Wanneer ik een nieuw hotel bezoek, moet ik me er zélf thuis voelen en er met een gerust hart mensen naartoe kunnen sturen. Dat kan een luxueus vijfsterrenhotel zijn, maar ook een klein pension. Zo werken we vandaag nog steeds samen met ons allereerste hotel, Alpendorf in Ski amadé (p. 62-63). Het is nu al de tweede generatie die het hotel runt, en dat zijn vrienden voor het leven geworden. Ik vind het fantastisch om een goede relatie te onderhouden met alle hoteliers. Als er dan een probleem is met een verblijf, kan ik hen persoonlijk bellen en lossen ze het meestal meteen op.”

Dream Class: een droom die uitkwam

Maar voordat gasten hun hotel bereiken, moeten ze een eindje reizen. Dat kan bijvoorbeeld in de comfortabele Dream Class-bussen, exclusief bij Snowtravel. Iets waar Wim dan ook terecht trots op is. “Ik liep al jaren rond met het idee van een comfortabele bus met échte bedden voordat ik het samen met Paul Cremers van Staf Cars ook realiseerde in 2010. Toen we daarmee startten, dacht iedereen dat het niet realiseerbaar en onbetaalbaar was. Ondertussen hebben we zes Dream Classbussen. Iedereen die ooit met een Dream Class-bus gereisd heeft, wil nooit meer terug naar een gewone bus.”